NÁBOR A DOČASNÉ PŘIDĚLOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ ZE TŘETÍCH ZEMÍ
PRO-TEMP® RECRUITMENT & PRO-TEMP® TEMPORARY
V rámci poskytování služeb Pro-Temp Recruitment a Pro-Temp Temporary zabezpečuje společnost Pro-Temp® vyhledávání, nábor a/nebo dočasné přidělování zaměstnanců ze třetích zemí, a to včetně komplexní administrativní a logistické podpory, pracovně-právního poradenství a dalších doplňkových služeb.
Při vyhledávání vhodných kandidátů, náboru a dočasném přidělování zaměstnanců ze třetích zemí využívá společnost Pro-Temp® shodné metodologie a postupy jako při náboru lokálním, ovšem s přihlédnutím ke specifikům konkrétního zahraničního pracovního trhu, kulturním odlišnostem i potřebám rozsáhlejší podpory pro zaměstnavatele i zaměstnance (relokace, jazyková bariéra, legislativní a administrativní požadavky apod).
Společnost Pro-Temp® již takto zprostředkovala zaměstnání více než 1500 zahraničním zaměstnancům, samozřejmě zcela legálním způsobem v souladu se všemi platnými právními předpisy.
Při výběru zdrojových pracovních trhů respektuje společnost Pro-Temp® vždy konkrétní potřeby a požadavky zákazníků, ovšem primárně se zaměřuje na identifikaci kandidátů z regionů/zemí, které jsou svými historickými/jazykovými kořeny, kulturními zvyklostmi i mentalitou blízké zemím střední Evropy. Tento přístup obecně usnadňuje a urychluje „onboarding“ nových zaměstnanců ve společnosti zákazníka a snižuje riziko komunikačních i jiných problémů ve srovnání s kandidáty z kulturně zcela odlišného prostředí. Nejčastěji vyhledává společnost Pro-Temp® vhodné kandidáty v následujících regionech a zemích:
• Pomůžeme s identifikací Vašich náborových potřeb a požadavků na schopnosti, znalosti, zkušenosti a dovednosti kandidátů.
• Připravíme nejvhodnější náborovou strategii, která bude zahrnovat, mimo jiné, výběr nejvhodnějších pracovních trhů, metody identifikace kandidátů, způsob jejich oslovování, testování a ověřování jejich znalostí a dovedností a další aspekty celého náborového procesu.
• Navrhneme nejvhodnější nástroje motivace a vzbuzení zájmu kandidátů s ohledem na konkrétní společnost, její pozici na trhu, produkty, služby, využívané technologie, kulturu, hodnoty a další aspekty, které mohou být pro kandidáty důležité.
• Vyhledáme a oslovíme nejvhodnější kandidáty:
• Ověříme znalosti, schopnosti a dovednosti kandidátů přímo v zahraničí, vč. např. testování manuální zručnosti, motorických dovedností, jazykových znalostí apod. Testovat kandidáty můžete samozřejmě sami (v takovém případě pro Vás zajistíme veškeré náležitosti související s cestováním a ubytováním), nebo ho provedou, dle Vašich požadavků, standardů a metodologií, Vámi proškolení konzultanti společnosti Pro-Temp®, přičemž testování a vyhodnocování můžete sledovat v reálném čase (on-line), a/nebo pro Vás připravíme záznam.
• Poskytneme kandidátovi podporu v průběhu náborového procesu:
• Poskytneme podporu zaměstnanci po příjezdu do České republiky:
• Poskytneme Vám podporu při přípravě dokumentů souvisejících se zaměstnáním cizinců ze třetích zemí, např.:
• Poskytneme Vám podporu v průběhu zapracovávání zaměstnance
• Dočasně přidělíme vybraného zaměstnance k výkonu práce ve Vaší společnosti:
- Dočasné přidělení realizujeme na základě smlouvy/objednávky o dočasném přidělení zaměstnanců, přičemž se zaměstnanci je uzavírána Pracovní smlouva nebo Dohoda o pracovní činnosti dle platné legislativy. Současně je se zaměstnancem uzavřen pokyn k dočasnému přidělení na práci pro vaši společnost.
- Za spolupráci s Vaší společností zodpovídá dedikovaný Key Account Manager/konzultant, případně též koordinátor zakázky (v závislosti na počtu dočasně přidělených zaměstnanců), který může pracovat i ve směnách dle konkrétních požadavků a potřeb. Mezi základní povinnosti koordinátora zakázky patří:
Přestože je každý náborový projekt specifický a konkrétní časový rámec závisí na mnoha faktorech (zejména na typu pozice, požadavcích, aktuální situaci na konkrétním pracovním trhu atd.), obvykle jsme schopni představit první kandidáty do 2 týdnů od odsouhlasení zadání a potvrzení poptávky.
Doba potřebná k vlastnímu výběru kandidátů závisí především na rychlosti „procesování kandidátů“ na Vaší straně, na počtu výběrových kol, požadavcích na specifická testování i na dostupnosti zodpovědných zaměstnanců.
Po výběru kandidátů ze třetích zemí (ať zařazených do některého z podpůrných programů pracovní migrace či ne) je třeba počítat s dobou potřebnou k udělení dlouhodobého víza (ze zkušenosti 4-6 měsíců ode dne výběru kandidáta).
V případě kandidátů zařazených do některého z podpůrných programů pracovní migrace je též možná kombinace získání krátkodobého (Schengenského) víza pro pobyt do 90 dnů (prostřednictvím příslušného Úřadu práce), po tuto dobu v České republice pracovat a v průběhu výše uvedené doby požádat o vízum dlouhodobé. Výhodou této kombinace víz je možnost zahájit spolupráci s uchazečem/zaměstnancem mnohem dříve (zpravidla 1 měsíc od podání žádosti). Určitá nevýhoda spočívá v tom, že po uplynutí doby 90 dní se musí zaměstnanec vrátit zpět do země původu a zde vyčkat na udělení dlouhodobého víza. To znamená přerušení práce, nutnost opakovaného onboardingu (částečně) a případné riziko ztráty již vynaložených nákladů pro případ že by kandidát dlouhodobé vízum nezískal, případně změnil své rozhodnutí. Doba potřebná k udělení krátkodobého víza se obvykle pohybuje od 3 do 6 týdnů.
Rádi Vám odpovíme na všechny Vaše dotazy. Za účelem adresnosti naší odpovědi vyplňte, prosím, Vaše kontaktní údaje, abychom Vás mohli kontaktovat adresnou formou s naší odpovědí.
Děkujeme Vám!
Položky označené hvězdičkou (