Využitím služby Pro-Temp Personnel Leasing tedy můžete, mimo jiné, efektivně řídit svou personální politiku:
- V každém okamžiku máte přesně tolik pracovních sil, kolik potřebujete.
- Rychle vyřešíte krátkodobý nedostatek zaměstnanců (práce prováděné projektovým způsobem, sezónní práce, urgentní poptávky a zakázky, apod.) i případnou potřebu dlouhodobějšího nahrazení zaměstnanců (např. náhrada po dobu mateřské dovolené, dlouhodobější nemoci, apod.).
- Můžete se soustředit na obsazení strategických pozic a pro administrativní a pomocné procesy využívat externí pracovníky.
- Můžete účinně snižovat své personální a fixní náklady.
- Můžete své potřeby pracovních sil řešit v časovém období hodin, maximálně několika dnů.
- Díky flexibilitě v získávání pracovních sil budujete konkurenční výhodu, kterou můžete využít zejména v období časově a lidsky náročných zakázek.
- Nemusíte podstupovat drahý a složitý náborový proces vlastního personálu a snižujete také rizika nesprávného výběru zaměstnance.
- Eliminujete případné problémy s nutností propouštět vlastní zaměstnance v okamžiku, kdy jejich kapacita přesahuje současné požadavky.
- Okamžitě nahradíte dočasně přiděleného zaměstnance, který nesplňuje Vaše kvalitativní a/nebo kvantitativní kritéria.
Využití služby Pro-Temp Personnel Leasing zahrnuje zejména následující činnosti:
- Podporu a pomoc při specifikaci požadovaných pozice a nároků na kvalifikaci dočasně přidělených zaměstnanců.
- Vyhledání, výběr a prověření znalostí, zkušeností a pracovních návyků dočasně přidělených zaměstnanců.
- Prověření bezúhonnosti vybraných dočasně přidělených zaměstnanců.
- Zaškolení dočasně přidělených zaměstnanců s ohledem na vykonávané práce.
- Přípravu a aktualizaci pracovních smluv, pokynů k dočasnému přidělení, případně dalších pracovně-právních dokumentů, dočasně přidělených zaměstnanců. Součástí služby je i vyhotovení písemnosti dočasného přidělení agenturního pracovníka pro zákazníka, který má povinnost uložení těchto dokladů prokazující existenci pracovněprávního vztahu na pracovišti, § 136 Zákona o zaměstnanosti.
- Založení osobních složek dočasně přidělených zaměstnanců.
- Zabezpečení vstupních i periodických lékařských prohlídek.
- Základní proškolení v oblasti BOZP a PO.
- Sběr a evidence pracovních výkazů.
- Kontrolu dodržování léčebného režimu dočasně přidělených zaměstnanců – v případě náhrad při pracovní neschopnosti.
- Zabezpečení výplat odškodnění v případě pracovních úrazů nebo nemocí z povolání.
- Vystavování potvrzení dočasně přidělených zaměstnancům pro úřad práce, banky, pojišťovny či další instituce.
- Zabezpečení náhrady pracovníků v případě pracovní neschopnosti či fluktuaci a to i v případě náhrad za kmenové zaměstnance.
- Průběžné monitorování výkonu, pracovních vztahů a dalších aspektů dočasného přidělení a poskytování zpětné vazby.
- Pravidelný reporting v intervalech dle vašich požadavků.
- Měsíční zpracování mzdové agendy buď na základě vámi vyhotovené docházky nebo na základě agenturních výkazů (výpočet měsíčních, hodinových, úkolových mezd, dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr – DPČ a PS, výpočet dávek nemocenského pojištění, uplatnění slev na dani, apod.).
- Zajištění výplaty mezd a zákonných odvodů na sociální a zdravotní pojištění.
- Rozúčtování a rozčlenění mezd podle konkrétních požadavků (na střediska, zakázky, pobočky, apod.)
- Vyhotovení měsíčních přehledů pro účely OSSZ a ZP.
- Provedení ročního zúčtování daně z příjmů.
- Zpracování Evidenčních listů důchodového pojištění.
Které konkrétní služby budete využívat a které si přejete zabezpečovat vlastními zdroji či jiným způsobem záleží výhradně na Vás, neboť z nabídky je možno vybírat jako z „menu“. Některé služby jsou ovšem vzájemně provázané a oddělit buď nejdou či je to technicky a/nebo administrativně náročné, nesystémové a tím i dražší.
Služba Pro-Temp Personnel Leasing je vhodné lze zejména využít v následujících oblastech činností:
- Průmysl, výrobní společnosti – pomocné manipulační a skladové práce.
- Sklady, logistika, distribuční společnosti – pomocné manipulační práce při naskladňování a balení výrobků v provozech obchodních domů, supermarketů a hypermarketů, pomocné manipulační práce při expedici zboží.
- Administrativa – asistentské, sekretářské, operátorské pozice, personál recepce, zpracování dat na PC, účetní a administrativní výpomoc.
- Gastro/cestovní ruch – číšníci, servírky, kuchaři, úklid, výpomoc.
- Informační personál – hostesky, tlumočníci, překladatelé.
- Malo/velkoobchod – prodavači, zakládání zboží, pomocný personál.
- Průzkumy trhu/marketing – tazatelé, propagační akce, zpracovatelé statistik, apod.
- Bezpečnost, ostraha majetku a osob, zabezpečení akcí včetně koordinace parkovišť.
- Obchod a služby – prodavači, pokladní, pracovníci inventur, vybalovači, doplňovači, apod.
K vyhledávání vhodných kandidátů pro dočasné přidělení využíváme rozsáhlý soubor nástrojů a metod, zejména:
- Vlastní databázi obsahující kandidáty z různých oborů a lokalit.
- Databáze naší mateřské společnosti a společností v rámci skupiny.
- Mezinárodní oborové databáze založené na komerčním základě.
- Specializovanou inzerci v elektronických i tištěných médiích.
- Sociální sítě.
- Doporučení od jiných kandidátů a-nebo našich partnerů.
- Přímé vyhledání a aktivní oslovení.
Každý z kandidátů prochází pohovorem v naší společnosti a ověřením jeho schopností a dovedností. V případě požadavku provádíme též hlubší prověření a testování, např. manuální zručnost, jemná motorika, apod. (zejména pro práci ve výrobních společnostech), komunikační dovednosti, pečlivost, (např. pro práci v kontaktních centrech), jazykové znalosti (např. pro práci v turistickém průmyslu) a další.
Personální zabezpečení
Při dočasném přidělení zaměstnanců získáváte, kromě manažera kvality a Key Account Managera/konzultanta, také koordinátora zakázky (případně tým koordinátorů, který může pracovat i ve směnách dle Vašich konkrétních požadavků a potřeb), který zabezpečuje veškerou komunikaci s dočasně přidělenými zaměstnanci i řešení všech personálních, administrativních i pracovně-právních otázek. Koordinátor zakázky též dohlíží na vyhledávání a nábor zaměstnanců, jejich případné ubytování a/nebo dopravu, zapracování, zvyšování kvalifikace nebo případnou náhradu. Je zodpovědný za komunikaci se všemi zodpovědnými útvary zákazníka.
V závislosti na velikosti zakázky, Vašich potřebách a požadavcích Vám koordinátor zakázky může být k dispozici:
- trvale,
- ve vybraných dnech či hodinách,
- na vyžádání,
a to buď přímo na Vašem pracovišti „on-site“, na naší pobočce či prostřednictvím našeho mobilního pracoviště.
Dočasně přidělený zaměstnanec plní své pracovní povinnosti na základě pokynů, zavedených pracovních postupů, procesů a standardů zákazníka. V pracovně právních záležitostech se, prostřednictvím Key Account Managera či koordinátora zakázky, obrací na agenturu práce.
Koordinátor zakázky dohlíží na včasné a množstevní naplnění objednávky zákazníka. Operativně komunikuje požadavky, změny a potřeby směrem k zákazníkovi a naopak, prostřednictvím interního určeného pracovníka/ů, zpravidla směnový mistr/ vedoucí výroby, teamleader, personalista, HR specialista, HR generalista, mzdová/ý účetní apod.
Reporting
Pro účely sledování kvality, výkonu i výplaty mezd a vyúčtování pro připravujeme pravidelný reporting v intervalech dle konkrétních požadavků (denní, týdenní, měsíční; s ohledem na povahu zakázky a Vaše potřeby).
Předmětem reportingu je zejména:
- Obsazenost směn.
- Docházka dočasně přidělených zaměstnanců.
- Kvalita práce dočasně přidělených zaměstnanců ze strany zákazníka (hodnocení nadřízeného).
- Mzdové podklady.
- Reakční doby.
- Změny, aktualizace pracovně-právních dokumentů.
- Informace o vstupních a periodických zdravotních prohlídkách.
- Informace o situaci v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví opři práci.
Pozn.
Služba Pro-Temp Personnel Leasing, někdy se též nazývá „agenturní zaměstnávání“ je poskytována v souladu s platnou právní úpravou (zejména „Zákoník práce“ v platném znění a „Zákon o zaměstnanosti“ v platném znění). Kromě obchodního smluvního vztahu mezi společností Pro-Temp a zákazníkem, vyžaduje též „Dohodu o dočasném přidělení“ a „Písemný pokyn“ společnosti Pro-Temp(jako „Agentury práce“) dočasnému přidělení zaměstnance u zákazníka.